ایجاد سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس با WooCommerce Product FAQs

0

ایجاد سیستم پرسش و پاسخ در ووکامرس

سلام دوستان؛

یکی از مهم ترین قسمت هایی که ما در سایت خود داریم بخش دیدگاه ها است. زیرا باید به کاربران خود امکان پرسیدن سوالات و تعامل با ما و سایر کاربران را بدهیم و با این کار خود اعتباری برای کاربران قائل شویم. حال شما تصور کنید ایجاد این امکان برای فروشگاه ووکامرسی بسیار ضروری تر است زیرا شما در فروشگاه محصولاتی دارید که مشتریان ممکن است بخواهند در مورد آن سوالاتی کنند و پس از رسیدن به اطمینان کافی آن را انتخاب نمایند و در نهایت خریداری کنند.
حال فرض کنید سیستمی ایجاد کنیم که مشتریان برای هر محصولی که دلخواه آنهاست بتوانند پرسشی ایجاد کنند و همچنین پاسخ از سمت شما یا سایر کاربران مطلع دریافت نمایند. به عبارتی سیستم پرسش و پاسخی تعبیه کنیم که ارتباطات سازنده ای را در مورد محصولات و رسیدن به نتیجه ی مطلوب ایجاد نماید. به نظر شما این اقدام کاربردی تر نیست؟
در آموزش ووکامرس امروز قصد داریم با افزونه ی بسیار کاربردی و در عین حال ساده ای آشنا شویم که امکان پرسش و پاسخ را برای مشتریان فروشگاه اینترنتی ما فراهم می کند و ما نیز به راحتی می توانیم بر آن ها نظارت داشته باشیم.

افزونه WooCommerce Product FAQs

faqs plugin hamyarwp

با کمک این افزونه می توانیم در انتهای هر محصولی بخشی برای ایجاد سوال در نظر بگیریم که به صورت تبی به سایر خدمات ووکامرس اضافه می شود و اطلاعاتی را از مشتریان شما خواهد گرفت.

تذکر!!! این افزونه توسط همیار وردپرس فارسی سازی شده است و نسخه ی فارسی شده ی آن را می توانید از انتهای این آموزش دریافت نمایید.

به پیشخوان وردپرس وارد می شویم و سپس در قسمت افزودن افزونه، پلاگین مورد نظر را نصب و فعال می کنیم. سپس به منوی ووکامرس مراجعه کرده و ر روی پیکربندی کلیک می کنیم. یکی از تب های اضافه شده گزینه ای با عنوان “پرسش و پاسخ” می باشد که تنظیمات اصلی سیستم پرسش و پاسخ ما را شامل می شود.

faq hamyarwp

بر روی تب پرسش و پاسخ کلیک می کنیم و سپس با تصویری مانند تصویر زیر رو به رو خواهیم شد:

general setting hamyarwp

تنظیمات اصلی

گسترش محتوای پرسش و پاسخ به صورت پیش فرض: با علامت زدن این گزینه در واقع سامانه ی پرسش و پاسخ را فعال خواهید کرد تا به فروشگاه ووکامرس اضافه شود.
غیر فعال کردن قابلیت درخواست: با علامت زدن این گزینه سیستم پرسش و پاسخ را در برابر درخواست مشتریان غیر فعال خواهید کرد و فقط نمایه ای از آن باقی می ماند.
وارد کردن آدرس ایمیل برای نوتیفیکیشن های بخش پرسش و پاسخ: در صورتی که تمایل دارید با ایجاد پرسش از سمت مشتری برای شما به عنوان فروشنده ایمیلی جهت اطلاع رسانی ارسال شود، می توانید ایمیل خود را وارد کنید. اگر این کار را نکنید سیستم به صورت خودکار به ایمیل پیش فرضی که در سیستم وردپرس ثبت کرده اید ایمیل نوتیفیکیشن را ارسال می کند.
نام نوتیفیکیشن های ارسالی از سمت سامانه پرسش و پاسخ: عنوان یا همان نامی برای ایمیل نوتیفیکیشن در نظر بگیرید در غیر اینصورت با نام پیش فرض وردپرس ارسال خواهد شد.

تنظیمات بخش ها

عنوان تب: تب با همان بخشی که در فروشگاه اینترنتی شما برای بخش پرسش و پاسخ ایجاد می شود چه نامی داشته باشد؟ می توانید نام مورد نظر خود را وارد کنید.
اولویت قرار گیری تب: برای قرار گیری تب پرسش و پاسخ می توانید اولویت قائل شوید که نسبت به تب های دیگر در کجا قرار گیرد.

حال تنظیمات خود را ذخیره کنید. به صفحه ی فروش یکی از محصولات رفته و نتیجه را با هم مشاهده می کنیم:

faqs tab hamyarwp

توجه!!! شاید شما الان وارد صفحه ی محصول که می شوید با تصویری همانند تصویر بالا مواجه نشوید. مشکلی نیست! تصویر بالا متعلق به مشتریانی است که به سیستم فروشگاهی شما وارد نشده اند. اگر در فروشگاه لاکین کرده اید تصویری مطابق تصویر زیر را می بینید:

faqs login hamyarwp

حال باید ببینیم سوالاتی که ایجاد می شوند در کجای پیشخوان وردپرس قابل مشاهده هستند؟
در قسمت محصولات گزینه ای با عنوان “FAQs” مشاهده می شود که با مراجعه به آن می توانید تمامی پرسش های ایجاد شده را مشاهده کرده و آن ها را تایید کنید یا خودتان به آن جواب دهید.

faqs result hamyarwp

به این ترتیب می توانید یک سیستم تمیز و مرتب ایجاد کنید و در اختیار کاربران خود قرار دهید.

جمع بندی!

سیستم های بسیاری مانند دیدگاه ها، ایجاد سوال و بخش پرسش و پاسخ برای ایجاد سوال از سمت مشتریان در ووکامرس موجود است که می توان از میان آن ها انتخاب کرد اما ایجاد یک سیستم پرسش و پاسخ که هم شما بتوانید پاسخگو باشید و هم تعاملی بین کاربران با هم برقرار شود بسیار موثر است. شما با مطالعه ی آموزش امروز می توانید چنین سیستمی را پیاده سازی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید.

دانلود افزونه فارسی WooCommerce Product FAQs

دانلود   صفحه افزونه

توجه داشته باشید که این نوشته توسط وردپرس نوت نوشته “نشده” است و منبع آن در لینک زیر آورده شده است.
رفتن به منبع نوشته

به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

من سعید مسلمی هستم. در وردپرس نوت میتونید تجربه ها و مقالات ترجمه شده توسط من درباره وردپرس رو بخونید. رشته‌ی تحصیلیم مخابرات هست که هیچ ربطی به تخصص هام در زمینه وب نداره :) توضیح: نوشته های موجود در دسته‌ی دایرکتوری، نوشته‌ی دایرکتِ وردپرس نوت نیست و از سایت های دیگر جمع آوری شده است.

در مورد این مطلب، یک نظر ثبت کنید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.